High 5 Tradycyjnie czyli 5 sposobów na rozgrzewki językowe

Sie 29, 2020 | inspiracje, metodyka

Tradycyjnie czyli jak?

No właśnie, czyli jak? U mnie to pytanie to raczej czyli co? Dlatego wpadłam na pomysł tradycyjnych (lub może trochę mniej tradycyjnych) rozgrzewek językowych. Dzisiaj we wpisie 5 pomysłów, a w kolejnych tygodniach pokażę Wam kolejne pomysły na rozgrzewki, będziecie mogli je znaleźć na moim kanale na YouTube.

Zgadnij, o czym będzie lekcja

Pokaż uczniom zdjęcie luźno związane z tematem lekcji lub zapisz na tablicy 5 słów związanych z tematem lekcji. Poproś uczniów, aby spróbowali zgadnąć, o czym będzie dzisiejsza lekcja.

Odsłaniaj powoli

Wyświetl obrazek (jeśli nie masz rzutnika w sali przyczep duże zdjęcie do tablicy i zasłoń je karteczkami typu post-it-notes). Powoli odsłaniaj obrazek (kliknięciem lub po jednej kartce post-it-note) i poproś uczniów o zgadywanie, co może być przedstawione na zdjęciu. Żeby zaangażować uczniów trochę bardziej poproś o wykonanie tego zadania w parach.

Jedną ze stron, które możecie wykorzystać do tego zadania to https://www.classtools.net/reveal/
Jej działanie jest bardzo proste: przesyłasz zdjęcie, a następnie klikasz na wybraną przez uczniów liczbę, w ten sposób odsłaniasz małe fragmenty obrazka.

W podobny sposób możecie wykorzystać jedną z funkcji na stronie https://learningapps.org/

*Dziewczyny z http://www.5na5.pl/ dziękuję za podpowiedzi 🙂

Znajdź odpowiedź

Na wejściu do klasy każdy dostaje pytanie (np. słowo do przetłumaczenia albo pytanie o zasadę gramatyczną), uczniowie mają 2 minuty na to, żeby znaleźć odpowiedź na to pytanie. Pytanie może dotyczyć poprzedniej lekcji lub nowego materiału, ważne, aby upewnić się, że uda im się odpowiedzieć w 2 minuty.

Pytanie na wejście

Sprawdzi się w mniejszych klasach – każdy uczeń musi odpowiedzieć na jedno pytanie, aby móc wejść do klasy. Jeśli nie odpowie, wraca na koniec kolejki, a jeśli nie odpowie na drugie pytanie, oczywiście wchodzi na lekcję, ale np musi na nastepną lekcję przygotować pytania na wejście dla kolegów i koleżanek z klasy.

Zagraj w… BINGO


Poproś uczniów o wymienienie 16 słów z ostatniej lekcji, zapisz je na tablicy. Każdy uczeń rysuje planszę 3×3 i wpisuje w nią 9 z 16 słów z tablicy. W zależności od poziomu uczniów nauczyciel podaje definicję lub tłumaczenie słowa, jeśli jest to słowo, które mają na swojej planszy, wykreślają je. Wygrywa pierwsza osoba, która wykreśli wszystkie słowa.

W planowaniu ciekawych rozgrzewek językowych mogą pomóc Wam też różnego typu gadżety, tutaj znajdziecie pomysły na wykorzystanie 10 różnych gadżetów na lekcjach https://katarzynawiacek.pl/10-uzytecznych-gadzetow-na-lekcje-jezykow-obcych/
Jeśli podobały Wam się te pomysły, pamiętajcie o moim kanale na YouTube. W odcinkach wrześniowych zaprezentuję kolejne pomysły na rozgrzewki językowe 🙂

High 5 Tradycyjnie Lista blogów

Pomysły przy tablicy
made by kate
Londonopoly
Karolina Kępska Teacher Trainer
Head Full of Ideas
English Freak
Edyta Pikulska
BB’s Playground
AngSchool
Angielskie Bajanie