Seria Speaking bits, czyli karty rozgadujące uczniów i ułatwiające prowadzenie zajęć konwersacyjnych, się rozrasta. Wczoraj na rynku pojawiła się czwarta seria kart o nazwie WHO would you and WHY?. Ten nowy materiał na mówienie możesz wykorzystać ze starszymi nastolatkami oraz dorosłymi już od poziomu A2. Poniżej przykładowe 10 kart z tej serii (na końcu wpisu będą do pobrania) oraz pomysły jak je wykorzystać.
Dawanie porad / proszenie o poradę
Uczniowie pracują w parach, jeden uczeń losuje kartę i przedstawia sytuację (np. Who should I share my last sandwich with?), drugi uczeń podaje propozycje osób (np. You should give it to someone who is really hungry).
Drugi okres warunkowy
Uczeń losuje kartę, sytuacja z karty jest pierwszą częścią zdania (z warunkiem), uczniowie układają zdanie, np. If I went on a trip around the world, I would take my friend because she is a great companion.
Wyjaśnij dlaczego
Uczniowie podają jak najwięcej powodów dla wybrania danej osoby.
Rodzina / przyjaciele
Te karty świetnie sprawdzą się podczas rozmów dotyczących przyjaciół i rodziny. Przykładowe zadanie może wyglądać tak, że uczeń losuje 10 kart i do każdej musi dopasować inną osobe z rodziny lub grona przyjaciół, oczywiście podając uzasadnienie.
Opis charakteru
Karty sprawdzą się też podczas omawiania tematu związanego z cechami charakteru, wtedy odpowiadając na pytania z kart uczniowie używają różnych cech charakteru, np. I would give all my passwords to someone who is trustworthy.
Czasowniki modalne
Uczeń losuje kartę, czyta pytanie i odpowiada na nie używając czasownika modalnego (najlepiej sprawdzą się czasowniki uzywane do spekulowania).
Co sądzisz o tych pomysłach? Jeśli chcesz spróbować, jak sprawdzą się na twoich lekcjach, zapraszam do pobrania przykładowych 10 (plik poniżej). A tutaj do 11.11 możesz kupić te karty w promocyjnej cenie 10zł.
Poprzednie części serii Speaking Bits to: