Początek lekcji to jeden z jej kluczowych momentów, dlatego nie warto spędzać go na sprawdzaniu listy
lub żmudnym sprawdzaniu pracy domowej. Proponuję CI, abyś zaskoczył(a) Twoich uczniów
i przedstawił(a) im tematykę i cel w inny sposób niż zazwyczaj. Oto 3 proste przykłady na inny początek lekcji:
Rozszyfruj
Zapisz na tablicy temat lekcji / tematykę lekcji / pytanie do dyskusji / zadanie od tyłu.
Uczniowie muszą najpierw ćaworfyzszor (* to nie błąd ;-)), jakie jest ich zadanie / pytanie / etc,
a potem je wykonać. (* np: Na początek lekcji możecie zadać takie pytanie: uoyerawoH?)
Pytanie na wejście
Uczeń na wejściu do sali otrzymuje krótkie proste pytanie z ostatniej lekcji
(np: podaj tłumaczenie, podaj synonim, wymień jeden…). Kiedy odpowie poprawnie,
wchodzi do klasy, jeśli udzieli niepoprawnej odpowiedzi, wraca na koniec kolejki
i w międzyczasie szuka poprawnej odpowiedzi.
Uwaga na żartownisiów, którzy celowo będa wracać na koniec kolejki 😉
Zaintryguj tematem lekcji
Zamiast podawać temat lekcji np w takiej formie: Części ciała – słownictwo,
zredaguj temat w formie pytania, np: Jakich częsci ciała mamy po dwie?
albo Jaka jest najbardziej użyteczna część ciała? W ten sposób zbudujesz
w uczniach zainteresowanie, uczniowie będą mysleć, jak odpowiedzieć na to pytanie,
a na koniec lekcji posłuży nam ono jako klamra lekcji:
w ramach podsumowania uczniowie odpowiedzą na to pytanie.
To tylko kilka przykładów na rozgrzewki, jeśli chciał(a)byś poznać kilkanaście innych pomysłów
na początki lekcji a także kilkanaście pomysłów na podsumowanie,
zapraszam Cię do wykupienia nagrania szkolenia „O dobrych początkach i jeszcze lepszych końcach”.
Nagranie zostało zarejestrowane pod koniec lutego 2022, kiedy to z grupą nauczycieli
spotkałam się na żywo na platformie Zoom. Jesli jesteś zainteresowany/a tym szkoleniem,
zapraszam do kontaktu kontakt@katarzynawiacek.pl
W ramach płatności (59zł) otrzymujesz nagranie na 3 miesiące, notatki, certyfikat imienny
i slajd niespodziankę na dobry początek kolejnej lekcji 🙂