Coraz częściej uczniowie na poziomie A2/B1 nie chcą rozwiązaywać typowych zadań gramatycznych
(ani podczas zajęć ani w ramach pracy domowej), a jednocześnie chcą mówić poprawnie gramatycznie.
Czy spotkałeś/aś się z taką sytuacją? Ja tak 🙂
Kiedy planowałyśmy z Kasią Sochacką kolejne materiał wpadłyśmy na pomysł
materiału o nazwie Grammar in pictures. Myślę, że ten materiał to ciekawy
sposób na połączenie gramatyki i mówienia 🙂
Jak wykorzystać ten materiał?
- wyświetl obrazk i poproś uczniów o odpowiedź na poszczególne pytania
(pierwsze pytania odnoszą się do obrazka, parę ostatnich bezpośrednio
do ucznia) - nie pokazuj pytań, kiedy będziesz je czytać, uczeń będzie miał dodatkowe
ćwiczenie na słuchanie - poproś uczniów o przygotowanie 2-3 dodatkowych pytań do każdego obrazka
(nad tym zadaniem mogą pracować w parach, a następnie wymienić się
pytaniami z inną parą i odpowiedzieć na nie) - przygotuj z uczniami listę 6-10 słówek z ostatniej lekcji, które muszą
wykorzystać podczas odpowiadania na pytania - poproś uczniów, aby pracowali w parze, rozdaj każdej parze inny obrazek,
do którego muszą przygotować 6-8 pytań z omawianą strukurą;
uczniowie wymieniają się pytaniami z inną parą i odpowiadają na pytania.
Zapraszam Cię do zapoznania się z opisem Grammar in pictures
(znajdziesz tam aż 610 pytań!). Mam nadzieję, że ten materiał odpowie na
potrzeby Twoich uczniów i ułatwi Ci pracę 🙂