Sposób na połączenie gramatyki i mówienia

sty 28, 2023 | do pobrania

Coraz częściej uczniowie na poziomie A2/B1 nie chcą rozwiązaywać typowych zadań gramatycznych
(ani podczas zajęć ani w ramach pracy domowej), a jednocześnie chcą mówić poprawnie gramatycznie.
Czy spotkałeś/aś się z taką sytuacją? Ja tak 🙂

Kiedy planowałyśmy z Kasią Sochacką kolejne materiał wpadłyśmy na pomysł
materiału o nazwie Grammar in pictures. Myślę, że ten materiał to ciekawy
sposób na połączenie gramatyki i mówienia 🙂

Jak wykorzystać ten materiał?

  • wyświetl obrazk i poproś uczniów o odpowiedź na poszczególne pytania
    (pierwsze pytania odnoszą się do obrazka, parę ostatnich bezpośrednio
    do ucznia)
  • nie pokazuj pytań, kiedy będziesz je czytać, uczeń będzie miał dodatkowe
    ćwiczenie na słuchanie
  • poproś uczniów o przygotowanie 2-3 dodatkowych pytań do każdego obrazka
    (nad tym zadaniem mogą pracować w parach, a następnie wymienić się
    pytaniami z inną parą i odpowiedzieć na nie)
  • przygotuj z uczniami listę 6-10 słówek z ostatniej lekcji, które muszą
    wykorzystać podczas odpowiadania na pytania
  • poproś uczniów, aby pracowali w parze, rozdaj każdej parze inny obrazek,
    do którego muszą przygotować 6-8 pytań z omawianą strukurą;
    uczniowie wymieniają się pytaniami z inną parą i odpowiadają na pytania.

Zapraszam Cię do zapoznania się z opisem Grammar in pictures
(znajdziesz tam aż 610 pytań!). Mam nadzieję, że ten materiał odpowie na
potrzeby Twoich uczniów i ułatwi Ci pracę 🙂