Gotowa lekcja na podstawie filmu z YT
Poziom: B1+ i wyżej
Czas: 20 – 30 minut
Cele: rozwijanie empatii
uświadamianie uczniom, że nie powinniśmy oceniać ludzi na podstawie pozorów
ćwiczenie umiejętności pisania i czytania
powtórzenie słownictwa związanego z opisem emocji
- Podziel klasę na dwie grupy. Każda grupa otrzymuje zestaw zdjęć dwóch różnych mężczyzn. Zdjęcia pochodzą z reklamy kamer do monitoringu. Jeśli klasa jest duża, możesz podzielić grupy na mniejsze pracujące nad tym samym zestawem obrazków.
- Poproś uczniów, żeby wypisali 3 – 5 przymiotników opisujących emocje mężczyzn na poszczególnych zdjęciach (w każdym zestawie 3 zdjęcia). Przymiotniki nie mogą się powtarzać. Uczniowie przedstawiają swoje przymiotniki i zapisują je na tablicy. Uczniowie nie pokazują swoich zdjęć drugiej grupie.
- Poproś uczniów, aby ustawili zdjęcia w kolejności w jakiej się według nich wydarzyły. Kiedy poprawna kolejność jest gotowa, uczniowie tworzą historię z mężczyzną ze zdjęcia jako głównym bohaterem. Wprowadź limit czasowy lub ilości słów. Każda grupa umieszcza swoje zdjęcia na tablicy i przedstawia swoją historię.
- Uczniowie oglądają reklamę: https://www.youtube.com/watch?v=uQxgD0TpiQI
Jeśli możliwe ustaw film tak, aby uczniowie nie zorientowali się, że to reklama. - Zapytaj uczniów, co to za nagranie. Puść film do końca.
- Na zakończenie poproś uczniów, aby w parach przedyskutowali poniższe pytania:
What do you think about the story? Do you think it might have happened?
Is it a good idea to use this kind of stories to advertise a product?
How would you behave if you were the owner of the shop?