Pomysły na wykorzystanie planszówek

Maj 12, 2021 | do pobrania, inspiracje

Gracie w planszówki na lekcjach?

TAK, bo angażują uczniów, jest zabawa i można wykorzystać je do ćwiczenia różnych aspektów języka?

NIE, bo to strata czasu, są zbyt łatwe, uczniowie szybko rozgrywają partie?

Jeśli odpowiedziałeś NIE, mam nadzieję, że mój dzisiejszy wpis przekona Cię do wykorzystanie planszówek na lekcjach.

Jeśli odpowiedziałeś TAK, mam nadzieję, że dzisiejszy wpis zainspiruje Cię do nowych aktywności związanych z planszówkami. Przedstawię za chwilę 10 pomysłów na adaptację zwykłej planszówki. Na końcu wpisu najdziecie też 2 gotowe planszówki do pobrania. A jeśli jesteście zapisani na mój newsletter, to już niedługo dotrze do Was mail z zestawem linków do gotowych planszówek 🙂

Pomysły na wykorzystanie zwykłej planszówki

  1. uczeń/uczennica tłumaczy słowo z pola, na którym wylądował(a)
  2. uczeń/uczennica wyjaśnia słowo po angielsku z pola, na którym wylądował(a)
  3. uczeń/uczennica podaje synonim / przeciwieństwo słowa z pola, na którym wylądował(a)
  4. uczeń/uczennica podaje 3 skojarzenia ze słowem z pola, na którym wylądował(a)
  5. uczeń/uczennica układa dowolne zdanie (np. używając omawianej na lekcji struktury) ze słowem z pola, na którym wylądował(a)
  6. uczeń/uczennica układa zdanie z wylosowanym słowem (typ zdania określa liczba oczek na kostce (przykład w planszówce o podróżowaniu, którą możecie pobrać z tego wpisu)
  7. uczeń/uczennica musi przez minutę mówić o temacie zainspirowanym wylosowanym słowem (jeśli jest na polu z czasownikiem „eat” musi przez minutę mówić o jedzeniu)
  8. uczeń/uczennica buduje pytanie z wylosowanym słowem, pytanie kieruje do następnego gracza, jeśli ten/ta odpowie poprawnie może rzucać kostką
  9. uczeń/uczennica ląduje na danym polu, inny/a uczeń/uczennica buduje pytanie ze słowem z pola, rzucający/a kostką uczeń/uczennica musi poprawnie odpowiedzieć na to pytanie
  10. podczas gry uczniowie tworzą historię, uczeń/uczennica lądując na danym polu buduje zdanie z wylosowanym słowem, które jest dalszą częścią opowiadania. Zdanie musi być nie tylko poprawne ale i logicznie pasować do całej historii. Jeśli jest taka potrzeba zdań może być więcej niż jedno
  11. uczniowie sami tworzą swoje gry planszowe, następnie wymieniają się z innymi parami grupami i rozgrywają partie

Przygotowałam dla czytelników bloga planszę z czasownikami. Tę planszę możecie wykorzystać na wiele sposobów, m.in. korzystając z moich pomysłów, obojętne czy omawiacie czasowniki nieregularne, present simple czy passive voice a może opis dnia codziennego lub zainteresowań – dzisiejsza planszówka nada się do każdego z nich.

Do pobrania

PS:

Jeśli podoba Wam się travelling board game, to jest to część Travelling pack, w którym znajdziecie jeszcze więcej gier i zadań na leksykę i mówienie w temacie podróżowania.